Marka fischer otwiera się na rich content
Współczesny handel internetowy bez cienia wątpliwości jest złożonym i skomplikowanym ekosystemem wzajemnych zależności. Patrząc na rynek z lotu ptaka, dostrzec można jednak 3 kluczowe podmioty, które są od siebie wzajemnie zależne: markę (czyli producenta/dostawcę produktów), sklep (dystrybutora produktów) i klienta (nabywcę produktów). Każdy z nich ma do zrealizowania indywidualne cele. Klient chce komfortowo i bezpiecznie dokonać zakupu, z którego będzie zadowolony. Marka dąży do umacniania swojego wizerunku i zdobywania zaufania klientów, podczas gdy sklep internetowy koncentruje swoje działania na maksymalizacji sprzedaży.

Czym jest rich content?
Rich content to atrakcyjny i angażujący sposób prezentacji produktów w e-commerce. Jego rolą jest dostarczenie klientowi kompletnej wiedzy o produkcie, by ten mógł podjąć właściwą decyzję zakupową. Coraz częściej rich content zastępuje tekstowy opis w sklepach internetowych, odgrywając ważną rolę w optymalizacji konwersji sprzedaży online.
Co warte podkreślenia – rich content to narzędzie, które wspiera wysiłki działu marketingu i sprzedaży. Dobrze zaprojektowany i prawidłowo wdrożony w sklepach internetowych buduje wizerunek marki i wspiera odsprzedaż produktów.
Jest kilka czynników które powodują, że karty produktowe są tak istotnym elementem w sprzedaży online:
- Kluczowy etap ścieżki zakupowej online – 90% kupujących online odwiedza karty produktowe przed dokonaniem zakupu
- Kreowanie preferencji zakupowych – 60% Polaków w pierwszym kroku szuka informacji o produkcie w internecie
- Ważne źródło wiedzy dla klientów – 53% kupujących szuka informacji o produktach w sklepach internetowych, a nie na stronach producentów
Nowa rzeczywistość w e-commerce
Dane z badań pokazują, jak mocno zmienił się krajobraz e-commerce po 2020 roku. Po pierwsze, liczba internautów kupujących online zwiększyła się do 73%, co daje wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku wcześniejszego (Gemius: „E-commerce w Polsce 2020”). Poza tym zmieniła się struktura e-klientów, m.in. zaktywizowali się użytkownicy po 50. roku życia.
Po drugie, Polacy zaczęli kupować w internecie produkty, które wcześniej nabywali wyłącznie lub głównie stacjonarnie. Wiele branż zanotowało wzrosty sprzedaży w kanale online od kilkunastu do kilkudziesięciu procent rok do roku (m.in. kosmetyki, farmacja, wyposażenie wnętrz, branża budowlana).
I po trzecie, dynamicznie rośnie liczba nowych sklepów online, które zauważyły, jak ważnym kanałem sprzedaży staje się e-commerce. W Polsce, wg raportu Shoppera, w 2020 roku pojawiło się aż 12 tys. (!) nowych e-sklepów (najwięcej z branż kosmetycznej, wyposażenia domu i ogrodu oraz delikatesów).
Wszystko to sprawia, że w sprzedaży online doświadczamy tak dużej konkurencyjności, z jaką nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia. W efekcie producenci i dystrybutorzy muszą włożyć znacznie większe wysiłki w dotarcie do klienta, wzbudzenie w nim zaufania, pozyskanie go oraz zdobycie jego lojalności.
Mogą zainteresować Cię również

Jakie są realne korzyści stosowania sztucznej inteligencji? AI w polskich firmach.
Nadszedł czas, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy i gdzie na polskim rynku sztuczna inteligencja zmieniła dotychczasowe reguły gry? Z badania przeprowadzonego przez SW Research na potrzeby raportu „Barometr rynku pracy 2025” wynika, że 12,2% przedsiębiorstw deklaruje korzy...
Transformacja polskiego przemysłu stalowego na europejskim rynku stali. Długofalowe zmiany rynkowe w ujęciu historycznym, cz. II
Z artykułu dowiesz się: czy jest szansa na obniżenie energochłonności w hutach w Polsce; czy przemysł hutniczy inwestuje w innowacyjne rozwiązania;

Innowacje w sercu targów Fastener Fair Global 2025
25-27 marca specjaliści z branży spotkają się w Stuttgarcie na 10. edycji targów Fastener Fair Global – międzynarodowego flagowego wydarzenia dla światowej branży elementów złącznych i mocowań. Po rekordowej frekwencji w 2023 roku, odwiedzający mogą sp...
Wpływ promieniowania na mikrostrukturę i właściwości materiałów
Jakie materiały są stosowane w lekkowodnych reaktorach jądrowych? Artykuł przedstawia wpływ promieniowania na zmianę struktury i właściwości tych materiałów.

W 2024 r. wysoki popyt w regionie łódzkim efektem przedłużeń umów najmu
W 2024 r. województwo łódzkie umocniło swoją pozycję jako kluczowy punkt na logistycznej mapie Polski. Region osiągnął rekordowy wolumen transakcji najmu powierzchni przemysłowo-logistycznych na poziomie 1 mln mkw., notując wzrost o 61% r/r. Mimo spadku nowej podaży i wyhamowa...
Jakość procesu cięcia laserowego blach stalowych – wpływ zawartości krzemu i innych pierwiastków stopowych
Przeprowadzono analizę czynników i parametrów decydujących o jakości procesu cięcia laserowego. Zestawiono blachy stalowe o gwarantowanej przez producentów jakości cięcia laserowego laser grade steels. Opisano wpływ zawartości krzemu i innych pierwiastków stopowy...

Prasy krawędziowe TruBend 1000. Połączenie prostoty obsługi i wysokiej wydajności
Firma TRUMPF, znany i ceniony producent maszyn do obróbki blach (m.in.: wykrawanie, gięcie, cięcie i spawanie laserowe), już od 1989 roku jest dostawcą technologii gięcia z wykorzystaniem nowoczesnych pras krawędziowych.

Wpływ chłodziwa i oprawki narzędziowej na chropowatość powierzchni obrabianej w procesie frezowania stali Vanadis 4
Artykuł prezentuje wyniki badań eksperymentalnych procesu frezowania stali Vanadis 4 Extra w rożnych warunkach doprowadzenia chłodziwa do strefy obróbki oraz pokazuje, jak ważny jest dobór odpowiedniej oprawki narzędziowej do określonych zadań obróbkowych. ...

Analityka danych ważniejsza dla firm z branży produkcyjnej niż sztuczna inteligencja
Technologia sztucznej inteligencji (44 proc. wskazań) znajduje się dopiero na trzecim miejscu w kontekście innowacji IT wymienianych przez przedstawicieli firm produkcyjnych. Wynika tak z raportu „Cyfryzacja przemysłu: rola zintegrowanych systemów zarządzania w firmach produkc...

Wybrane problemy stateczności w projektowaniu konstrukcji według Eurokodów
Zagadnienia stateczności konstrukcji budowlanych stanowią jeden z trudniejszych działów mechaniki budowli, z którym projektanci konstrukcji zmagają się na co dzień. Niezależnie od tego, czy projektujemy klasyczną drewnianą więźbę dachową, stalową belkę podsuwnicową, czy też sł...

Eagle inwestuje w R&D i rozwój w USA
Cięcie laserowe to dziś jedno z najszybciej rozwijających się rozwiązań technologicznych w branży obróbki metalu. Firma Eagle inwestuje w nowe centra R&D i rozwija działalność na rynku amerykańskim, umacniając swoją pozycję w segmencie nowoczesnych wycinarek. Co więcej, dz...
Fizyczne i technologiczne podstawy procesu spawania łukowego w osłonie gazowej GMA – cz. 2
W drugiej części artykułu przedstawiono technologiczne podstawy spawania GMA. Z artykułu dowiesz się:

Charakterystyka badań ultradźwiękowych – wiadomości wstępne
Grupa metod badań nieniszczących (NDT, z ang. non-destructive testing) udostępnia szereg różnych sposobów wyznaczania wybranych cech diagnozowanych obiektów. Czym charakteryzują się badania ultradźwiękowe?

Znamy laureatów nagrody Złoty Medal targów MODERNLOG 2024
Poznaliśmy produkty wyróżnione prestiżową nagrodą Złotego Medalu na targach Logistyki, Magazynowania i Transportu MODERNLOG 2024 oraz ITM INDUSTRY EUROPE 2024. Laureaci zawalczą teraz o Złoty Medal Wybór Konsumentów. W minionym tygod...
IGP-DURA®one 56 i IGP-Effectives®: synergia zapewniająca wysoką wydajność w technologii malowania proszkowego
W branży farb proszkowych do ochrony powierzchni kluczowe znaczenie mają wydajność, zrównoważony rozwój i jednolity odcień. Firma IGP Powder Coatings podjęła znaczący krok w tym kierunku, łącząc serię niskotemperaturowych farb proszkowych IGP-DURA®one56 z unikalną technologią ...

RODO w przemyśle – jak nowe technologie wpływają na ochronę danych osobowych?
Dynamiczny rozwój technologiczny jest obecnie widoczny w niemal każdym obszarze życia. Choć coraz większy udział i znaczenie robotyki oraz automatyzacji w procesie produkcyjnym niosą ze sobą wiele korzyści, należy również uwzględnić wyzwania związane z wprowadzaniem nowoczesny...
Kalendarium wydarzeń
Relacje
OpenHouse 2024: z wizytą u TRUMPF Polska
TRUMPF Polska z sukcesem zorganizowała Dni Otwarte OpenHouse 2024, które odbyły się 12 i 13 września br. Wydarzenie przyciągnęło ponad 200 gości reprezentują...
Sprawdź więcejPolitechnika Krakowska ma nowe laboratorium
25 kwietnia na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej odbyło się uroczyste otwarcie Laboratorium Ultraprecyzyjnych Pomiarów Współrzędnościowych. &...
Sprawdź więcejSeminarium Obróbki Laserowej 22 marca 2024
22 marca 2024, podczas targów STOM, odbyło się Seminarium Obróbki Laserowej, organizowane przez Politechnikę Świętokrzyską. Zapraszamy do zapoznania się z fo...
Sprawdź więcejKonferencja „Stal, Metale, Nowe Technologie”
20 marca, drugiego dnia targów STOM, odbyła się konferencja „Stal, Metale, Nowe Technologie”, której organizatorem była redakcja portalu dlaprodukcji.pl i dw...
Sprawdź więcej